reede, 22. detsember 2017

RÜHMATÖÖ ARVUSTUS - Facebooki kahjulik mõju inimesele


Kuna minu grupp nägi tõsiselt vaeva grupitöö sisu ja stiili läbimõtlemise, koostamise ja kooskõlastamisega siis mul oli huvitav, kuidas on õnnestunud teistel tiimidel. Mulle pakkus huvi ’Facebooki kahjulik mõju inimesele’ (https://wiki.itcollege.ee/index.php/Facebooki_kahjulik_mõju_inimesele)

Miks just see teema sai valitud? Sest mina olen see sama inimene, kellele Facebook mõjub – võib olla ma ei teadvustagi kui kahjulikult, aga olen õpihimuline ja tahan teadvustada riske.

Kohe algusest meeldis, et töö on hästi struktureeritud – pealkirjad, alampealkirjad ja viidete kasutus on väga oskuslik, nagu peab olema korralikul uurimistööl. Lisaks ajakohane viitamine annab võimaluse uurida rohkem huvipakkuva väite või argumendi kohta.

Mulle meeldisid teemad, mis katsid mõju inimese psühholoogilisele seisundile – enesehinnangu ja sotsiaalse võõrandumise aspektid. Kui privaatsuse ja kiusamisega seotud teemad on hästi intuitiivsed ja on teadvustatavad ka pealiskaudselt, siis alateadvuslik käitumise muutmine ei ole kohe märgatav ja isegi liiga hilja märgatav – kui rõõmsameelsest aktiivsest inimesest sai neurootiline ja depressioonikalduvusega. Õnneks töö katab need aspektid kaasahaaravalt ja paljude näidetega, soovitaks lugeda kõikidel inimestel, kes ei saa elada ühtegi päeva ilma Facebook’ita.

Paistis silma, et erinevad peatükid on erineva stiili ja detailsusega. Ei tea mis on põhjuseks, kas erinevate autorite omapärane panus või ajapuudus – just viimased peatükid on lühemad ja pealiskaudsemad.

Samuti ootaks, et oleks kaetud niisugused negatiivsed aspektid nagu:

-        Informatsiooni tajumine ja usaldusväärsus (see on teatav trend, et inimesed loevad vähem uudiseid ja saavad suure hulga infost sotsiaalmeediast; inimesed ei pruugi suhtuda skeptiliselt infosse ja pigem reageerivad, kommenteerivad ja jagavad edasi ehk see ongi libainformatsiooni lõpmatu ringlus)

-        Masside manipuleerimise vahend ja vägivalla planeerimise tööriist (tänu suurele auditooriumile ja kättesaadavusele inimesed võivad olla kergesti kaasatud ebaseaduslikusse või inimelu ohustatavasse tegevusse; on teada juhtumeid, kui sotsiaalmeedia oli kasutatud mässajate kokku kutseks või terrorirünnakute planeerimiseks).

Kokkuvõttes on huvitav lugemine päevakohasel ning paljudele lähedasel teemal. Pühade lainel aga tahaks soovida rohkem reaalelusuhtlust oma sõprade ja lähedastega, las virtuaalne elu ootab teid vähemalt mitu päeva!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar